2009-10-15

I shouldnt be alive - soldier in the snow

Okej. Jag är skakad. Imponerad. Förkrossad. Frusen och inte minst rörd.

Jag har precis glott på dumburk, såklart, jag jobbar ju. På kanal 5 gick det nyss en serie på ca 1h som heter "I shouldn't be alive".

Hell yeah. Fy fitta vilken serie! Detta avsnittet hette 'Soldier in the snow', en inte alltför lockande titel för vissa, och faktiskt inte för mej heller men medan jag knappade på mitt Sims 2 så smygkikade jag och det slutade till slut med att jag satt uppkrupen här i soffan och värmde mina fötter och var så otroligt rörd och genuint imponerad. Av seriens karaktärer.

Ni förstår, denna serien bygger på verkliga händelser. V-e-r-k-l-i-g-a-!

Just detta handlade om en liten familj. Mamma, Pappa och en 4 månaders bebis. De hamnar off-road på väg till Idaho mitt i riksvintern, några dagar före nyår.
Bilen fastnar i snön och där början historien om hur de väntar på att någon ska hitta dem och till slut inser att det är ingen som kommer göra det. FY SATAN VAD JAG FRYSER NU! Vilka lirare. Jag hade lugnt dött i den där bilen och inte, INTE, gett mej ut i snön mitt i ingenstans! Bra grej. Hoppas serien går imorgon också så jag får följa nya äventyr och hjältar!

Btw. Jag har jobbat sedan 20.00 inatt och denna natten har faktiskt gått riktigt snabbt. Kolla på klockan liksom. 04.33. Snart hemgång till Tomas som ligger och snusar i sängen! DET är fett värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar