2009-10-16

Göteborrrrrg

Sitter på work. Ska hem om ca 30min. Pappsen hämtar. Schysst gubbe - känner honom.
Vid hemkomsten; städa. utan Tomas.. Planen var att vi skulle hjälpas åt innan vi försvinner iväg men icke! Han gick och lade sig för ca 1-1,5h sedan (ca 05-05.30). Han och Victor hade tydligen riktigt trevligt. Kul för dem, mindre kul för mej som kommer spendera de närmsta timmarna åt att städa - antagligen efter dem - och hålla på och packa medan gubben sover sött i vår säng, i vårt sovrum, som jag städade igår innan jag åkte till worket. Aningen bittert, jag vet, men han lyckas fanimej alltid slippa undan på nåt outgrundligt vänster och jag är en rikstönt som inte klarar av att vara sur på honom. bajs på mej. Jag får skylla mej själv helt enkelt. Dessutom tog han ju disken i förrgår..

Iaf. Efter Operation-städning skall jag väcka gulleplutten och tvinga honom ur sängen, krubba och dra iväg mot bilen och åka till mammas work och möta upp henne och byta bil. Planen var att vi skulle haft en Q7a eller en S6a, men allt skulle tydligen till Malmö i sista minuten så vi fick tillslut en A6a. Helt OK men en Q7 hade varit bättre så vi kunnat ta upp alla Tomas prylar som han lämnade kvar sist. Nu har han kommit på att han behöver ha vinterdäck också, så den där hyllan jag suktat efter att ha i köket lär få vänta om jag har otur.

Efter bilbytet ska jag in på H&M och dumpa tillbaka en kofta jag fick i födelsedagspresent. Casha in och köpa skor för kanske? Det är ju kallt nu.

Sedan kör vi! Eller ja. Tomas kör och jag sover.

För efter 10h jobb och ytterligare några timmar städa - då är det fanimej min tur att få skönhetssömn! Även om det är i en bil på väg till Göteborrrrg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar